RSS

Drako

06 Czer

Drako to gra strategiczna. Grę stworzył Adam Kałuża. Została wydana przez Rebel.pl. Jest to gra na 2 graczy.


Zawartość pudełka

W pudełku znajdziemy: planszę, karty (dla krasnoludów i smoka), figurki (każda postać ma swoją), żetony (obrażeń, furii, blokady) plansze graczy (smoka, krasnoludów) oraz instrukcję (wersja polska i angielska).

Plansza przedstawia dolinę, w której będzie odbywała się walka. Składa się z pól hexów. Grafika idealnie wpasowuje się w klimat gry.

Karty do gry są wykonane dobrze. Każdy z graczy posiada swój zestaw kart (osobna talia dla krasnoludów, osobna dla smoka).

Znaczniki są dobre jakościowo i wygodne w użyciu.

Figurki smoka i trzech krasnoludów są bardzo fajnie wykonane i sprawiają wielką przyjemność w czasie gry.

Instrukcja jest dobrze napisana i przejrzysta. Wszystko jest dobrze wytłumaczone. Po jej przeczytaniu spokojnie można zacząć grać. W pudełku znajdziemy także instrukcję w angielskiej wersji językowej.

Cel gry

Jeden z graczy kontroluje krasnoludy, które mają za zadanie pokonanie smoka. Drugi z graczy kontroluje smoka, który musi pokonać krasnoludy lub przeżyć (uciec z dolinki).

Rozgrywka

Grę rozpoczyna się od rozłożenia planszy oraz wybrania, którą stroną będzie się grało. Następnie rozstawia się smoka (na środku dolinki) i krasnoludy. Każdy z graczy tasuje swoją talię i dobiera cztery karty.

Gracze wykonują swoje tury na zmianę. Pierwszy rozpoczyna gracz kierujący smokiem (wykonuje on jedną akcję). Następnie gracz prowadzący krasnoludy – od tego momentu każdy z graczy wykonuje po dwie akcje.

Akcje możliwe do wykonania, to: dobranie dwóch kart lub zagranie jednej karty. Akcje mogą być łączone. Każdy z graczy może mieć na ręku maksymalnie sześć kart (nadwyżkę odrzuca). Każda karta zagrywana w czasie akcji posiada swój symbol – ruch (krasnoluda, dwóch krasnoludów, smoka), atak (krasnoluda, dwóch krasnoludów, smoka), obrona, atak z kuszy (krasnolud ze zdolnością strzelanie), blokada (krasnolud ze zdolnością sieć), latanie, atak ognisty. Dodatkowo, poza symbolem, na karcie znajduje się też wartość z jaką dana postać wykona swoją akcję – ruch bądź atak.

Każdy atak można zablokować kartą z symbolem obrony (taką kartę zagrywa się zaraz po ataku). Jeżeli przeciwnik otrzyma obrażenia, to musi położyć na karcie zaatakowanej postaci tyle znaczników obrażeń, ile wynosiła wartość ataku. Co do smoka na początku znaczniki kładzie się na czterech polach u góry, a następnie o ich rozmieszczeniu (ruch, latanie, atak ogniem) decyduje gracz grający krasnoludami. Każdy krasnolud dostaje znaczniki obrażeń na polach odpowiadających danemu krasnoludowi. Jeżeli któraś z postaci otrzyma odpowiednią ilość obrażeń, to ginie. Wtedy jej figurka jest usuwana z planszy.

Każdy z krasnoludów ma swoją specjalną zdolność: strzelanie, furia (raz w ciągu gry za jedno otrzymane obrażenie można wykonać trzy akcje zamiast dwóch), sieć (symbol blokady na kartach).

Smok poza normalnym ruchem może również latać, natomiast przy ataku poza normalnym atakiem może również ziać ogniem (atak na wszystkie pola w linii prostej). Każdej ze zdolności może używać dopóki nie zostanie zablokowana przez położenie na niej odpowiedniej liczby znaczników obrażeń.

Gra może zakończyć się na trzy sposoby: zabiciem smoka, zabiciem krasnoludów lub w sytuacji, gdy gracz grający krasnoludem zagra swoją ostatnią kartę, a smok nadal żyje (wygrana gracza kierującego smokiem).

Podsumowanie

Klimat gry jest bardzo fajny – figurki dodają dodatkowego smaczku. Po przeczytaniu instrukcji, rozłożeniu planszy, figurek i kart czuje się nadchodzącą walkę. Niemniej jednak w grze czegoś zabrakło. Może to niezbyt dobre wyważenie kart, może za mała plansza, może powinny być inaczej rozłożone akcenty na zdolności poszczególnych postaci. W pewnym momencie można mieć uczucie braku jakiegokolwiek wpływu na rozgrywkę – taka wojna z dodatkiem figurek (choć nie zawsze). Jedna rozgrywka trwa około 15-30 minut.

Plusy:
– łatwa do wytłumaczenia,
– ciekawe figurki,
– super klimat.

Minusy:
– strategia uzależniona od kart na ręce,
– pewna powtarzalność,
– czasami ma się uczucie rozgrywania wojny z dodatkiem figurek.

Ogółem: 6,65
Grywalność: 6/10
Interakcja: 7/10
Decyzyjność: 6/10
Składniki gry: 10/10
Powiązanie z tematem: 10/10
Trudność: 3/10

Reklamy
 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu Czerwiec 6, 2012 w Gry dla 2 osób, Gry przygodowe, Gry strategiczne

 

Tagi:

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: